Группа инженеров из компании Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) прибыла в Россию для дальнейшей работы над совместным российско-индийским проектом по разработке военно-транспортного самолета MTA (Multi-role Transport Aircraft).
Эту информацию подтвердили в пресс-службе "ОАК-Транспортные самолеты" (эта компания является головным разработчиком самолета).
В России пройдет первый этап программы. Предполагается, что он продлится 10 месяцев. В рамках этого этапа индийские и российские коллеги определят конфигурацию MTA, основные летно-технические характеристики, совместимость подсистем и двигателей в рамках требований ВС Индии и РФ.
Планируется, что после 60-месячного периода разработки будет построено пять прототипов самолета для испытаний. В дальнейшем будет налажено серийное производство в общей сложности до 205 машин.
Ожидается, что первый полет MTA совершит в 2017 году, а его серийное производство начнется в 2019 году.
Подтверждение с индийской стороны: http://www.business-standard.com/ind...begins/494517/
Work on Indo-Russian transport aircraft begins Ajai Shukla / Bangalore Dec 04, 2012, 01:00 IST
The Indo-Russian project to jointly design a transport aircraft for militaries of both nations kicked off in Moscow on Monday, where 30 engineers from Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) began working with their Russian counterparts from the United Aircraft Corporation (UAC) on the $600-million project.
India and Russia are also collaborating in a $6-billion project to build an advanced fighter called the Fifth Generation Fighter Aircraft.
“Our team in Moscow informed us today they are now functional at the special design facility that Russia has set up,” confirms NC Agarwal, the Chief Executive Officer of the joint venture company, called Multirole Transport Aircraft Ltd (MTA Ltd), which will design the aircraft. The MTA will be capable of carrying 15-20 tonnes of payload; or 80 paratroopers; or 60 stretchers and operate from airfields as difficult as Leh, in Ladakh, J&K. After completing the design and testing of the MTA in 60 months, during which five prototypes will also be built, Russia and India will join hands in building 205 aircraft: 100 for the Russian Air Force (RAF); 45 for the Indian Air Force (IAF); and 60 for export.
For the IAF, the MTA would be a much-needed replacement for the already phased out AN-12 and the ageing AN-32 transport aircraft. The MTA will be a mid-way choice, being smaller than the AN-12, but bigger than the AN-32. Both those aircraft were propeller-driven turboprops; the MTA will have a turbofan jet engine.
Вернуться назад
|